شناسایی چالش ها، بررسی اثرات و ارائه راهکارهای بهبود مدیریت دانش در بین مدارس مقاطع مختلف تحصیلی به کمک دیمتل فازی: آموزش و پرورش شهرستان بندر ترکمن به عنوان مطالعه موردی:
یکی از چالش هایی که تمامی سازمانهایی که شعب مختلف و متعددی در یک گستره جغرافیایی دارند با آن مواجه هستند را میتوان در شناسایی دانش هایی دانست که ممکن است در یکی از شعب برای مقابله با برخی مشکلات و بهبود امور ایجاد شده باشد اما سایر شعب از آن بی اطلاع باشند و بتوانند به کمک آن بسیاری از مشکلات را حل و فصل نمایند. این تحقیق درصدد است با بررسی چالشهایی که برای این مدیریت صحیح دانش وجود دارد مشخص نماید که چه اثراتی می تواند در اثر بی توجهی به این مقوله مهم در آموزش و پرورش شهرستان بندر ترکمن رخ دهد و در انتها برای رفع آن، پیشنهاداتی ارائه گردد. دیمتل فازی کمک خواهد نمود تا یک نقشه از تاثیر و تاثر عوامل مختلف بر یکدیگر مشخص شوند.
ارزیابی عملکرد مدارس حوزه بندر ترکمن توسط تحلیل پوششی داده ها جهت ارتقاء عملکرد آتی:
سوالی که همواره ذهن مدیران اصلی سازمان را به خود معطوف میسازد این واقعیت است که چگونه و با چه روش هایی میتوان به طور صحیح و عادلانه به بررسی و ارزیابی عملکرد مدارس پرداخت. مسلماً تا عملکرد را نتوان ارزیابی و اندازه گیری صحیحی نمود نمی توان به طور مناسب اقدام برای بهبود یا تغییر نمود. در چنین شرایطی استفاده از روش تحلیل پوششی دادهها سبب خواهد شد تا بتوان عوامل مختلف را بررسی و به ارزیابی عملکرد صحیح پرداخت. استفاده از تئوری فازی نیز کمک خواهد نمود تا بتوان به سرعت در مقابل برخی متغیرهای زبانی، رفتاری مناسب بروز داد.
فلسفه بكارگيري تكنولوژي مدرن و نقش آن در ارتقاء مديريت آموزش و پرورش:
آموزش و پرورش هزاره سوم بيش از پيش با چالشهاي فراملي از قبيل جهاني شدن، ورود به جامعه اطلاعاتي و گسترش شبكه ها و رسانه هاي ارتباط جمعي جهاني كه نوعي تغيير و تحول محسوب ميشود روبرو ميباشد. با توجه به سرعت فزاينده توليد دانش جديد و توسعه شبكه هاي جهاني ارتباطات از جمله اينترنت كه جديدترين و متنوع ترين منابع و دادههاي مرتبط با هر موضوع را در اختيار كاربران قرار ميدهد و با توجه به جنبههاي مثبت فراوان كاربرد اينترنت و رسانه- هاي ارتباطي جهاني، ضروري است دست اندركاران و مديران امر آموزش و پرورش، براي سازگاري و بهرهگيري صحيح و سنجيده از فناوري جديد و رو به توسعه، مجهز و آماده شوند.تكنولوژي ابزار نيست، تكنولوژي يك ديد است. با آنكه اين حرفي خلاف انتظار است، حرف اصلي اين مقاله است، تاويل تكنولوژي به فعل آدمي است. قالب بحث، پيرامون فلسفه تكنولوژي است و اگرچه مبحثي نوپاست ولي دامنه آن وسيع است. محور آن ابهام ذاتي تكنولوژي است. بنابر تصور متعارف، تكنولوژي ابزار است و استفاده صحيح از آن ما را به سوي آرمان شهر هدايت ميكند، و نگارنده اين پنداشت و نگرش را مورد سوال و نقد قرار ميدهد. تكنولوژي وسيله صرف نيست. امري خنثي نيست، در اين مقاله سعي گرديده با لحاظ نمودن نكات مثبت و منافع بكارگيري تكنولوژي مدرن وفناوري اطلاعات در ارتقاي مديريت آموزشي با نگرشي فلسفي ابعاد مختلف اين تيغ دو دم را لحاظ نموده و آراء فلسفي موجود در رابطه با آن مورد بررسي و نقد قرار گيرند.
بررسی نقش ابزارهای هوشمند آموزشی در ارتقاء سطح توانمندی های دانش آموزان به کمک تئوری هوش چندگانه و تحلیل سلسله مراتبی:
آنچه که میتوان از مناسب بودن قبیل آموزشها برداشت نمود را میتوان در کیفیت، هزینه، به موقع بودن و تناسب آموزش با محیط جامعه و انتظارات اجرا دانست. از این رو لازم است تا بر تکتک این عناصر به دقت مدیریت نمود. فسلفه استفاده از فناوریهای نوین نه تنها به عنوان نماد توسعه بلکه به عنوان ضرورتی که میتواند مهارتهای کنونی دانشآموزان را به آینده شغلی آنان که مسلماً جدا از فناوریهای نوین نخواهد بود را پیوند زند.
انسان از دیرباز به زندگی جمعی خو گرفته است. زندگی اجتماعی در قالبهای مختلفی توسعه و ظهور یافته است که از جمله آنان زندگی شهری و روستایی است و مدتهاست که یادگیری به صورت جمعی در این محیطها صورت گرفته است. برای شکل گیری مجموعه های آموزشی تمامی سیستمهای شکل گرفته در محیطهای آموزشی بر مبنای استانداردسازی عمل نمودهاند. در سالیان اخیر ضرورت توسعه مفاهیم و توجه ویژه به تفاوتهای فردی و لزوم بکارگیری مفاهیم جدید در آموزشها اهمیت فکری خاص خود را یافته است. نه تنها دولتها بلکه شهروندان نیز به امر تمایزگذاری و استفاده از تکنولوژی های مختلف پی بردهاند و خواهان بالاترین کیفیت و کمترین هزینه هستند. از این رو دولتها به تدارک فناوریهای هوشمند آموزشی مختلفی پرداختهاند تا محیطی امن و توام با رشد فردی فراهم نموده ، از یکساننگری به همه ویژگی-ها و استعدادها پرهیز نموده و با وضع شرایطی بتواند به مدیریت استعدادها بپردازد و از این طریق رضایمتندی اجتماعی افراد و نیز توسعه مدنی را گسترش دهد. یکی از وظایفی که دولتهای جمهوری اسلامی ایران بنابر ضرورت بدان پرداختهاند متولی بودن تهیه آموزش رایگان برای تمامی اقشار اجتماعی است که به مدد آن بتوان با ارائه آموزشهای مناسب، به سمت بهبود جامعه آنان پیش رفت.
برای دریافت موضوعات جدیدتر و کامل تر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
ضمنا این بخش تازه افتتاح شده است و در آینده نزدیک پربارتر خواهد بود. پس دوباره به ما سر بزنید.
کلمات کلیدی: بانک موضوع پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات -بانک موضوعات پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات – موضوع پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات -موضوع جدید پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات -موضوعات پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات – موضوعات جدید پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات – موضوعات پایان نامه مدیریت-موضوع پایان نامه مدیریت- موضوع جدید پایان نامه مدیریت-موضوعات جدید پایان نامه مدیریت-بانک موضوع پایان نامه مدیریت-بانک موضوعات پایان نامه مدیریت-موضوعات پایان نامه صنایع-موضوع پایان نامه صنایع- موضوع جدید پایان نامه صنایع-موضوعات جدید پایان نامه صنایع-بانک موضوع پایان نامه صنایع