بازاریابی حسی فرآیند شناسایی و تامین نیازها و علایق مشتری به روشی سود آور است تا آنها را درگیر ارتباطات دو جانبه ای کند که شخصیت برند ها را به زندگی آورده و برای مشتریان هدف ارزش افزوده ایجاد کند. بازاریابی حسی یک متدولوژی یکپارچه است که همیشه برای مشتریان هدف از طریق بازاریابی برند مرتبط ارزش می آفریند و آنها را در علاقه و خواست خود نسبت به برند درگیر می دارد. کمپین بازاریابی حسی مبتنی بر یک ایده بزرگ ساخته می شود که می بایست به ارتباطی دو جانبه بین برند و مشتری هدف در زمان واقعی و بدون درنگ منجر شود تا بتواند یک تجربه زنده برند را فراهم کند. دیگر کانال های بازاریابی حسی که انتخاب و با ایده بزرگ یکپارچه می شوند کانال های تقویتی به حساب می آیند که تاثیر گذاری این ایده بزرگ را افزایش می دهند.