ساختار سازمان های آینده | سازمان های تطبیقی | شرکت های تخت | شرکت های توخالی | شرکت های مجازی
فوریه 8, 2015مفهوم استراتژی صنفی کنث آر. اندروز
فوریه 16, 2015- تامین عناصر ضروری و اساسی فرایند مدیریتی (برنامه ریزی،سازماندهی،رهبری و کنترل).
- هماهنگی استراتژیکی و بلندمدت برقرار کردن میان فعالیتها و تکنولوژی.
- استفاده از روش های ملی و حسابداری مناسب برای ارزیابی سلامت فعالیت های شرکت.
- تخصیص منابع سرمایه ای و هزینه سرمایه گذاری از جمله ارزش زمانی پول،نرخ بازگشت.
- دنبال کردن پیشرفت ها و چالشها ، پیش بینی و ارزیابی علم و تکنولوژی در بازار و در شرکت.
- انتخاب تکنولوژی مناسب.
- شناسایی نوآوری ها و فرآیند تصمیم گیری برسرعت انتشار وپذیرش نوآوری اثر می گذارد.
- دست زدن به فعالیتهای بازاریابی گسترده.
- ترویج فرایند توسعه کالا برای عرضه کالاها جدید به بازار.
- مدیریت روابط مشتری.
- ارزیابی اقدامات تکنولوژی محور طبق امکان سنجی اقتصادی و مالی و استراتژیکی.
- سازمان دهی و مدیریت موثر تلاش های تحقیق و توسعه برای حفظ یک مزیت رقابتی.
- تخصیص منابع تحقیق وتوسعه ای میان فعالیتهای تحقیق پایه ای وکاربردی وتلاش توسعه ای.
- پیروی از روش های مناسب برای ارزیابی عملکرد گروه های تحقیق و توسعه.
- تشکیل ائتلاف های استراتژیک و بهره گیری از آنها.
- تقویت قابلیت های توسعه تکنولوژی خود شرکت با بهره گیری از تکنولوژی بیرون شرکت.
- ارتباط دو جانبه با منابع بیرونی تکنولوژی مثل دانشگاه ها و سایر شرکت ها.
- ارزیابی تکنولوژی مناسب و سازگار با تکنولوژی های محوری دریافت کننده تکنولوژی.
- ایجاد وبرقرای سازکارهای مناسب تسهیل فرایند انتقال تکنولوژی از و به شرکت.
- درک قانون قرارداد و تکنیک های مذاکره.
- پیداکردن راه هایی برای کاهش خطرات، نظیر مرحله بندی پروژه، تسهیم ریسک و بیمه.
- بهره گیری از لجستیک، مهندسی هم زمان، ویکپارچه سازی طراح، پرورش ایده ومفهموم.
- دانستن نحوه استفاده از کارکردها و سیستم های اطلاعاتی مدیریتی.
- درک وپذیرش اینکه منابع انسانی، مهم ترین و با ارزش ترین دارایی های شرکت هستند.
- خلق استرتژی های مناسب برای مدیریت ومتخصصان فنی با توجه به فرهنگ سازمانی.
- درک مسائل حقوقی و سازمانی موجود در مدیریت دارایی های معنوی.
- ترویج کارآفرینی و اتخاذ روش هایی برای تحرک خلاقیت و نوآوری.
- انگیزش کارکنان عملی و موثر و بهره گیری بهینه از سرمایه معنوی.
- ارزیابی و بهبود و افزایش بهره وری و اثربخشی.
- طراحی سیستم های پاداش منصفانه.
- مدیریت فرایند یادگیری سازمان.
- بهره گیری از محافظان تکنولوژی در یک سازمان یادگیرنده.
- جا انداختن و نهادینه کردن کیفیت به عنوان یک استراتژی و ارزش مهم.
- ایجاد پیوندها میان ماموریت ها، توازن اهداف، وتفویض اختیار فردی.
- بهره گیری از ارتباطات کتبی و شفاهی به نحوی موثر.
- تهیه مطالب به شیوه ای که تصمیم گیران غیرفنی بتوانند آنها را درک و استفاده کنند.
- تسلط به تکنولوژی های اطلاعاتی(پردازش داده ها،ذخیره وبازیافت،مخابرات وچند رسانه ای.
- کسب دانش و درک تکنولوژی های نوظهور مرتبط.
- طراحی ساختار مناسب وجذب نیروی لازم به منظور پاسخگویی به یک محیط درحال تغییر.
- پشتیبانی از محیط، سلامت و ایمنی.
- نمایش مسئولیت و مسئولیت پذیری اجتماعی به کارکنان ، خانواده ها و اجتماع.
گروه تحقیقاتی طلوع با هدف ارائه آموزش و مشاوره با روش های نوین در زمینه رشته های علوم انسانی، علوم پایه و رشته های فنی و مهندسی پایه گذاری شده است.