فرآيند برون سپاري استفاده از تفكر و انديشه را براي استفاده بهتر از منابع در اختيار يك مؤسسه تشريح ميكند. اين فرآيند ابتدا در قطعه سازي هايي كه براي كارخانه هاي بزرگ و قطعات مورد نياز را توليد مي كردند، شكل پيدا كرد و سپس به مجموعه سازي ها تسريع پيدا نمود و شركت هاي كوچك به شكل خوشه براي تأمين خدمات و قطعات و به صورت يك SCM مجموعه ها براي شركت هاي بزرگ تشكيل شدند. زنجيره تأمين نظام تأمين و تداركات يا لجستيك با تكيه بر روابط و ارتباطات و استفاده از سيستم هاي اطلاعاتي به گونه اي سازمان يافته بر محور بهبود كيفيت شكل گرفتند. امروزه توليد اطلاعات نيز جزئي از اين فرآيند ميباشد. شركت هاي نرم افزاري بزرگ و بين المللي، توليد نرم افزارها و يا بخش هايي از آن را به شركت هاي كوچكتر مي سپارند. امروزه برون سپاري در حوزه هاي خدماتي گسترش يافته است (آلوارادو،۲۰۰۱). از جمله اين خدمات مي توان به موارد زير اشاره نمود:
اين خدمات دامنه گسترده اي دارد. هر مؤسسه اي بنا به ماهيت و امكاناتي كه دارد، اولويت بندي برون سپاري را تعيين مي نمايد. با توجه به حوزه هايي كه برخي از آنها بر شمرده شد، فرآيند برون سپاري با توجه به الزاماتي كه دارد، شكل مي گيرد.