از نظر داد و ستد، تثییت یک کالا در بازار، به مثابهی داغ کردن چهارپایان مزرعه است. طراحی این عمل بایستی با هدف جداسازی گاوهای شما از گاوهای سایر مزارع و چهارپایان تان از سایر چهارپایان باشد، حتی اگر همهی این چهارپایان مشابه به نظر میرسند. یک طراحی موفق بر محور مفهوم منحصربهفرد بودن شکل میگیرد. این طراحی، مفهومی را در ذهن مصرفکننده میآفریند که ماورای سایر کالاهای مشابه در بازار است.
آیا یک برند موفق، همه کس را بهخود جذب میکند؟ همین خصوصیت تک بودن، دلیل عمدهی این نکته است که نمیتواند علاقهی همه کس را بهخود جلب کند. با این حال، توسعهی این مفهوم و گسترش جلب توجه گروههای بیشتر، گرایشهای مطلوب بازاریابی را تشکیل میدهند. نیروهای که در تلاش برای افزایش سهم بازار یک شرکت هستند، همانهایی هستند که نقش و نفوذ تثبیت برند را نادیده میگیرند(سبزعلی، کبری، ۱۳۸۹، ص۷۶).