همراهي مردم با برندها باارزش ترين سرمايه يك شركت است. توجه و مديريت برند به عنوان يك دارايي، روز به روز از حمايت بيشتري برخوردار ميگردد و داشتن يك برند، هر تصميم استراتژيك و سرمايه گذاري را تحت تأثير قرار مي دهد(دیوس و همکاران، ۲۰۰۲). امروزه سه هدف استراتژيك اصلي براي برند، افزايش وفاداري مشتري، تفاوت قائل شدن در رقابت، و ايجاد رهبري بازار است(دیوس و همکاران، ۲۰۰۲).
مديريت دارایی برند اينگونه تعريف شده است:
“يك روش متوازن سرمايهگذاري براي ايجاد معني برند،ابلاغ آن به داخل وخارج سازمان، استفاده از اين اهرم به منظور افزايش سوددهي برند، ارزش سرمايه برند و بازدهي برند درطول زمان است”(دیوس، ۲۰۰۲).