تعريف مشتری
شهریور ۱۶, ۱۳۹۳
درک قیمت
شهریور ۱۶, ۱۳۹۳

مشتريان فعال

افراد يا شركت‌هايي كه در يك محدوده زماني مشخص مثلاً در ۱۲ ماه گذشته از سازمان كالا يا خدمات دريافت كرده‌اند. مشتريان فعال به چهار دسته بالا، بزرگ و متوسط و كوچك تقسيم مي‌شوند.

مشتريان غيرفعال

افراد يا شركت‌هايي كه از سازمان كالا يا خدمات خريداري كرده‌اند ولي اين كار را در محدوده زماني مشخص انجام نداده‌اند و منبع مهمي براي درآمد بالقوه هستند.

مشتريان احتمالي يا بالقوه

افراد يا شركت‌هايي كه به نوعي با سازمان ارتباط دارند ولي هنوز كالا يا خدمتي از سازمان خريداري نكرده‌اند. براي مثال افرادي كه به يك مكاتبه پاسخ داده‌اند؛ شركتهايي كه از سازمان تقاضاي ارائه قيمت مي‌نمايند مشتريان احتمالي افراد و شركت‌هايي هستند كه انتظار داريم در آينده نزديك به مشتريان فعال ارتقاء يابند.

مشتريان حدسي

افراد يا شركت‌هايي هستند كه سازمان مي‌تواند با محصولات و خدمات به آن‌ها سرويس بدهد ولي هنوز با آنها ارتباطي ندارد.

TMRG
TMRG
گروه تحقیقاتی طلوع با هدف ارائه آموزش و مشاوره با روش های نوین در زمینه رشته های علوم انسانی، علوم پایه و رشته های فنی و مهندسی پایه گذاری شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*