ساختار سازمان های آینده | سازمان های تطبیقی | شرکت های تخت | شرکت های توخالی | شرکت های مجازی
بهمن ۱۹, ۱۳۹۳
مفهوم استراتژی صنفی کنث آر. اندروز
بهمن ۲۷, ۱۳۹۳
  • تامین عناصر ضروری و اساسی فرایند مدیریتی (برنامه ریزی،سازماندهی،رهبری و کنترل).
  • هماهنگی استراتژیکی و بلندمدت برقرار کردن میان فعالیتها و تکنولوژی.
  • استفاده از روش های ملی و حسابداری مناسب برای ارزیابی سلامت فعالیت های شرکت.
  • تخصیص منابع سرمایه ای و هزینه سرمایه گذاری از جمله ارزش زمانی پول،نرخ بازگشت.
  • دنبال کردن پیشرفت ها و چالشها ، پیش بینی و ارزیابی علم و تکنولوژی در بازار و در شرکت.
  • انتخاب تکنولوژی مناسب.
  • شناسایی نوآوری ها و فرآیند تصمیم گیری برسرعت انتشار وپذیرش نوآوری اثر می گذارد.
  • دست زدن به فعالیتهای بازاریابی گسترده.
  • ترویج فرایند توسعه کالا برای عرضه کالاها جدید به بازار.
  • مدیریت روابط مشتری.
  • ارزیابی اقدامات تکنولوژی محور طبق امکان سنجی اقتصادی و مالی و استراتژیکی.
  • سازمان دهی و مدیریت موثر تلاش های تحقیق و توسعه برای حفظ یک مزیت رقابتی.
  • تخصیص منابع تحقیق وتوسعه ای میان فعالیتهای تحقیق پایه ای وکاربردی وتلاش توسعه ای.
  • پیروی از روش های مناسب برای ارزیابی عملکرد گروه های تحقیق و توسعه.
  • تشکیل ائتلاف های استراتژیک و بهره گیری از آنها.
  • تقویت قابلیت های توسعه تکنولوژی خود شرکت با بهره گیری از تکنولوژی بیرون شرکت.
  • ارتباط دو جانبه با منابع بیرونی تکنولوژی مثل دانشگاه ها و سایر شرکت ها.
  • ارزیابی تکنولوژی مناسب و سازگار با تکنولوژی های محوری دریافت کننده تکنولوژی.
  • ایجاد وبرقرای سازکارهای مناسب تسهیل فرایند انتقال تکنولوژی از و به شرکت.
  • درک قانون قرارداد و تکنیک های مذاکره.
  • پیداکردن راه هایی برای کاهش خطرات، نظیر مرحله بندی پروژه، تسهیم ریسک و بیمه.
  • بهره گیری از لجستیک، مهندسی هم زمان، ویکپارچه سازی طراح، پرورش ایده ومفهموم.
  • دانستن نحوه استفاده از کارکردها و سیستم های اطلاعاتی مدیریتی.
  • درک وپذیرش اینکه منابع انسانی، مهم ترین و با ارزش ترین دارایی های شرکت هستند.
  • خلق استرتژی های مناسب برای مدیریت ومتخصصان فنی با توجه به فرهنگ سازمانی.
  • درک مسائل حقوقی و سازمانی موجود در مدیریت دارایی های معنوی.
  • ترویج کارآفرینی و اتخاذ روش هایی برای تحرک خلاقیت و نوآوری.
  • انگیزش کارکنان عملی و موثر و بهره گیری بهینه از سرمایه معنوی.
  • ارزیابی و بهبود و افزایش بهره وری و اثربخشی.
  • طراحی سیستم های پاداش منصفانه.
  • مدیریت فرایند یادگیری سازمان.
  • بهره گیری از محافظان تکنولوژی در یک سازمان یادگیرنده.
  • جا انداختن و نهادینه کردن کیفیت به عنوان یک استراتژی و ارزش مهم.
  • ایجاد پیوندها میان ماموریت ها، توازن اهداف، وتفویض اختیار فردی.
  • بهره گیری از ارتباطات کتبی و شفاهی به نحوی موثر.
  • تهیه مطالب به شیوه ای که تصمیم گیران غیرفنی بتوانند آنها را درک و استفاده کنند.
  • تسلط به تکنولوژی های اطلاعاتی(پردازش داده ها،ذخیره وبازیافت،مخابرات وچند رسانه ای.
  • کسب دانش و درک تکنولوژی های نوظهور مرتبط.
  • طراحی ساختار مناسب وجذب نیروی لازم به منظور پاسخگویی به یک محیط درحال تغییر.
  • پشتیبانی از محیط، سلامت و ایمنی.
  • نمایش مسئولیت و مسئولیت پذیری اجتماعی به کارکنان ، خانواده ها و اجتماع.

TMRG
TMRG
گروه تحقیقاتی طلوع با هدف ارائه آموزش و مشاوره با روش های نوین در زمینه رشته های علوم انسانی، علوم پایه و رشته های فنی و مهندسی پایه گذاری شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 1