مطالب آموزشی مهندسی برق
سیستم های فتوولتائیک
آذر ۱۸, ۱۳۹۵
مطالب آموزشی مهندسی برق
فناوری نانو | عناصر پایه در فناوری نانو | ویژگی های نانو لوله های کربنی
آذر ۱۸, ۱۳۹۵
مطالب آموزشی مهندسی برق

مطالب آموزشی مهندسی برق

در سیستم های قدرت چند منطقه ای، عدم تعادل بین تولید و تقاضای بار الکتریکی منجر به فرکانس نامطلوب و تغییرات قدرت در خطوط ارتباطی می شود. مکانیزم کنترل فرکانس بار (LFC) که تعادل بین تولید برق و تقاضا را برآورده می کند. اهداف اصلی LFC سیستم قدرت حفظ فرکانس سیستم و توان تبادلی درون منطقه قدرت در نزدیکترین حالت ممکن به مقدار برنامه ریزی شده در طول بهره برداری عادی، و در زمان اختلالات یا تغییرات ناگهانی بار است.

سیستم های قدرت واقعی اغلب سیستم های بزرگ مقیاس شامل بسیاری زیر سیستم تشکیل شده است. بنابراین، کنترل چنین سیستم با ساختارهای کنترل متمرکز با توجه به پیچیدگی ذاتی محاسباتی، مشکلات قابلیت اطمینان و محدودیت های پهنای باند دشوار است. علاوه بر این، انواع مختلفی از محدودیت های فیزیکی مانند محدودیت نرخ تولید با اثرات قابل توجهی در دینامیکی سیستم قدرت LFC ها وجود دارد.

بسیاری از محققان در زمینه سیستم قدرت LFC از کنترل PI استفاده می کنند. روش داخلی مدل کنترل (IMC) با دو درجه آزادی در برای تنظیم PID از سیستم LFC استفاده می شود.

TMRG
TMRG
گروه تحقیقاتی طلوع با هدف ارائه آموزش و مشاوره با روش های نوین در زمینه رشته های علوم انسانی، علوم پایه و رشته های فنی و مهندسی پایه گذاری شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

73 − 72 =