موضوعات پایان نامه رشته گرافیک (ارتباط تصویری)
موضوعات پایان نامه رشته گرافیک (ارتباط تصویری)
دی ۹, ۱۳۹۳
اهداف سيستم‌های اطلاعات بازاريابی
دی ۱۴, ۱۳۹۳

سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي، هسته مركزي بازاريابي در شركت‌هاست و جايگاه كلي سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي در يك صنعت، به عنوان معياري براي اندازه‌گيري نقاط قوت و ضعف آن در نظر گرفته مي‌شود. ظاهراً سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي نسبت به گذشته پيشرفته‌تر شده‌اند و استفاده از آنها به مراتب بيشتر شده است. در هر حال، بيشتر شركت‌ها از آخرين دستاورد IT به طور بهينه‌ استفاده نمي‌كنند و بعضي از مديران بازاريابي از سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي خويش، راضي نيستند.

كاركرد بازاريابي يك واحد تجاري، شامل فعاليت‌هاي زيادي است. اين فعاليت‌ها شامل فرايند برنامه‌ريزي و اجراي مفاهيم، قيمت‌گذاري، پيشبرد، توزيع ايده‌ها، كالا و خدمات شده تا مبادلاتي را ايجاد كرده و باعث رضايت مشتري شده و رسيدن به اهداف سازماني را هموار سازند. خلاصه اينكه، هدف اصلي آن ارضاي نيازها و خواسته‌هاي مشتريان همراه با سودآوري سازمان است. يك سازمان موفق، بايد واحدهاي كاركردي خويش را با واحد عمليات تلفيق كند. در بازاريابي، اين ادغام با استفاده از رضايت مشتريان، براحتي حاصل مي‌شود. شركت‌هايي كه قادر نيستند بهتر از رقباي خويش در محيط پيچيده و پوياي كسب و كار فعاليت كنند، محكوم به شكست هستند. براي اينكه يك شركت بتواند به حيات خويش در محيط پيچيده و پوياي كسب و كار ادامه دهد، بايد اطلاعات مناسب و مرتبط را براي برنامه‌ريزي فعاليت‌هاي بازاريابي جمع‌آوري و تجزيه و تحليل كند.

 سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي اين امكان را براي شركت‌ها فراهم مي‌سازد تا بتوانند سريعاً نسبت به نيازهاي مشتريان واكنش نشان دهند. زماني كه كالا و خدمات توسط شركت عرضه شد، مديران بازاريابي با استفاده از سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي به بررسي ميزان رضايت مشتريان مي‌پردازند. سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي اطلاعات بازار را براي مديران فراهم مي‌كنند و ممكن است براي تعديل، بهبود و يا توقف توليد كالا و خدمات مورد استفاده قرار گيرد. در عصر رقابت، اگر يك شركت از سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي بهره‌مند نباشد، ممكن است اثربخشي و كارايي آن تضعيف شده يا به شدت كاهش يابد. بنابراين، امروزه شركت‌ها براي اينكه بتوانند به رقابت بپردازند، بايد به سلاح رقابتي سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي مجهز شوند. قبلاً سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي به عنوان يك سيستم براي پشتيباني از تصميمات بازاريابي مورد استفاده بازاريابان قرار مي‌گرفت، علاوه بر اين با نگرش مديريتي به سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي، اين سيستم اطلاعات كاركردي مي‌تواند ابزاري ضروري براي كل سازمان بازاريابي باشد. به منظور رقابت بين شركت‌ها در محيط پيچيده و پوياي كنوني، اطلاعات، منبعي حياتي تلقي مي‌شود و دسترسي به اطلاعات ويژه بازار، عامل اصلي موفقيت برنامه‌هاي بازاريابي شده است. شركت‌ها بايد يك استراتژي دقيق در خور محيط را اجرا كنند و براي اينكه بتوانند در محيط رقابتي به حيات خويش ادامه دهند، دسترسي به دانش موجود در محيط خارجي براي آنها ضروري است. اين دانش براي تصميم‌گيري بازاريابي، اساسي محسوب شده و بايد به صورت كارا و اثربخش جمع‌آوري، سازماندهي و با يكديگر تركيب شوند. براي اين منظور، سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي، ابزاري ضروري براي تبديل داده‌هاي خام به اطلاعات مفيد و سپس دانش تلقي مي‌شوند.

TMRG
TMRG
گروه تحقیقاتی طلوع با هدف ارائه آموزش و مشاوره با روش های نوین در زمینه رشته های علوم انسانی، علوم پایه و رشته های فنی و مهندسی پایه گذاری شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*