چگونه-انسانی-دوست-داشتنی-باشیم
راز جذابیت و گیرایی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۶
چگونه-انسانی-دوست-داشتنی-باشیم
تأثیر گذاری بر روی زنان
فروردین ۱۵, ۱۳۹۶
چگونه-انسانی-دوست-داشتنی-باشیم

چگونه-انسانی-دوست-داشتنی-باشیم

توانایی شما برای خوب گوش کردن در گفتگوهای اجتماعی یا حرفه ای می تواند به اندازه ی سایر مهارت های گسترش یافته به شما کمک کند. یکی از مهمترین ویژگی های مدیران این است که بتوانند با مطرح کردن سوال و گوش کردن به پاسخ های دیگران اطلاعات مناسب را جمع آوری کنند. هووارد گاردنر، استاد دانشگاه هاروارد، این ویژگی و توانای را «هوش اجتماعی» نامیده است.

چهار رکن اساسی برای خوب گوش کردن

  1. با دقت گوش کنید. با تمام وجود به حرف های دیگران گوش کنید و حرف های دیگران گوش کنید و حرف شان را قطع نکنید. در سکوت مطلق به گوش کردن حرف های آنها ادامه دهید؛ گویی در این لحظه برای شما چیزی مهمتر از این حرف ها وجود ندارد. به گونه ای گوش کنید که گویی مجذوب حرف های طرف مقابل خود شده اید.
  2. قبل از پاسخ دادن چند لحظه مکث کنید. به جای اینکه به محض قطع شدن حرف گوینده و نفس گرفتن او رشته ی کلام را به دست بگیرید، بین سه تا پنج ثانیه مکث کنید. اجازه دهید که برای چند لحظه بین شما سکوت حکمفرما شود. فقط آرام باشید.
  3. برای روشن تر شدن موضوع سوال مطرح کنید. هرگز تصور نکنید که با حرف های گوینده به منظور واقعی او پی می برید. در عوض، با مطرح کردن سوال هایی مانند” منظورتون چیه؟” یا “در واقع قصد دارید چه بگویید” به گوینده کمک کنید تا منظور واقعی اش را بگوید.
  4. حرف های گوینده را به زبان خودتان برای او خلاصه کنید. این کار معیار مناسبی برای سنجش خوب گوش کردن است. با این کار نشان می دهید که به معنای واقعی به حرف های گوینده توجه کردیده اید و فقط در ظاهر امر وانمود به شنیدن نکرده اید.
TMRG
TMRG
گروه تحقیقاتی طلوع با هدف ارائه آموزش و مشاوره با روش های نوین در زمینه رشته های علوم انسانی، علوم پایه و رشته های فنی و مهندسی پایه گذاری شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

47 − 37 =