متغیر های موثر بر یادگیری سازمانی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۳
تعريف مشتری
شهریور ۱۶, ۱۳۹۳

تشریح رفتار مشتری در واقع همان مطالعه و بررسی مصرف کنندگان (مشتریان) و فرآیندهایی میباشد که آنها به کار می-گیرند تا به محصولات و خدمات مورد نظر خود اولویت دهند. یک تعریف عمیق تر شامل چگونگی تاثیر گذاری این فرآیند بر جهان میباشد. رفتار مشتری، ایده ها را از چندین حیطه ی علمی شامل روانشناسی، بیولوژی، شیمی و اقتصاد به هم ربط میدهد.

تمام تصمیم گیری های بازاریابی بر اساس فرضیات و دانش رفتار مشتری میباشند تحقیق در مورد رفتار مشتری یک فرآیند بسیار پیچیده است، اما درک رفتار مشتری برای بازاریاب ها خیلی مهم است. آنهامیتوانند با درک رفتار مشتری فعالیتهای زیر را انجام دهند:

  • تامین ارزش ها و جلب رضایت مشتری
  • هدف گیری مشتریان به طور اثر بخش
  • بالا بردن ارزش نام تجاری شرکت
  • بهبود کیفیت محصولات و خدمات
  • ایجاد منافع رقابتی
  • درک اینکه مشتران چگونه محصولات آنها را به محصولات رقبا ترجیج می دهند.
  • گسترش پایه ی علمی در زمینه ی بازاریابی
  • اعمال استرتژی های بازاریابی به طوری که تاثیر مثبتی بر اجتماع داشته باشد.
TMRG
TMRG
گروه تحقیقاتی طلوع با هدف ارائه آموزش و مشاوره با روش های نوین در زمینه رشته های علوم انسانی، علوم پایه و رشته های فنی و مهندسی پایه گذاری شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*