مطالب آموزشی حسابداری
حاکمیت شرکتی | نظامهای حاکمیت شرکتی برون سازمانی و درون سازمانی
آذر ۱۷, ۱۳۹۵
مطالب آموزشی حسابداری
ريسك و عدم اطمينان در مكاتب اقتصاد كلان
آذر ۱۷, ۱۳۹۵
مطالب آموزشی حسابداری

مطالب آموزشی حسابداری

هر شبکه­ ای که خرید و فروش کالا و خدمات در آن انجام می ­پذیرد بازار نامیده می­شود و لزوماً وجود مادی و فضای مشخصی ندارد. به عنوان مثال، معاملات سهام در سطح جهانی بازاری است که عملیات آن صرفاً از طریق شبکه مخابرات بین ­المللی انجام می­گیرد و جای معینی ندارد.

بازار رقابتی به بازاری اطلاق می­شود که در آن تعداد زیادی خریدار و فروشنده مطلع و آگاه، طوری عمل می­کنند که هیچ کدام نمی­توانند بر سطح قیمت تأثیر بگذارند. در بازار رقابت، شرکتها اجباراً باید شیوه­ هایی از تولید را به کار گیرند که از کمترین هزینه و بالاترین میزان کارایی برخوردار باشد تا بدین ترتیب بتوانند به مصرف کننده در تحصیل کالایی با کیفیت بهتر و قیمت پایین‌تر کمک کنند. در این حالت منابع کل اقتصاد به شیوه­ای کارآمدتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید این نکته را خاطر نشان شد که مفاهیمی مثل بازار رقابتی و بازار انحصاری مفاهیمی نسبی هستند. در واقع اگر انواع بازارها را از نظر نوع رقابت دسته ­بندی کنیم، می­توان گفت انواع بازارها طیفی است که یک سر آن بازار رقابت کامل و سر دیگر آن انحصار کامل وجود دارد.

TMRG
TMRG
گروه تحقیقاتی طلوع با هدف ارائه آموزش و مشاوره با روش های نوین در زمینه رشته های علوم انسانی، علوم پایه و رشته های فنی و مهندسی پایه گذاری شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + = 17